torsdag 7. april 2011

Oslotur...

Nå har vi hatt to "avslappende" dager i Oslobygda...


Et forblåst par på Operaen...

Som regel når jeg skal ut på reise, bruker jeg å ha det meste planlagt, er ikke så veldig impulsiv der nei, men nå har jeg vært det også…ca. to-tre timer før flyet gikk, heiv jeg meg rundt, bestilte flybillett til meg og Tom, fikk mamma til å flytte inn her for å passe barna og hundene :-))

Ikke en gang hotellrom var på plass før vi dro, så vi tok flytoget til Oslo S, en liten matbit på Oslo City mens vi ”leita” etter rom…vi endte på Thon Hotell Terminus, det er et greit hotell som jeg har brukt flere ganger. Vi skulle også ut å spise, men etter utpakking var jeg utslått og klar for senga…

Opp til dekket bord og klar for en solskinnsdag. Vi hadde noen småting å ”fikse”, før vi dro i vår lille leiebil fra Bislet Bilutleie, dette var en Toyota Verso som var en liten raring…

Turen gikk fra Oslo til første stopp Hønefoss, for de som kjenner oss godt vet sikkert hva vi skulle her. Joda, Galaxy for en nyyyyydelig kebab!! Jeg mener det, dette er den beste kebaben man kan få ;-) For de av dere som er trofast til enten ho Grete eller han derre Fedon, vær utro i en halvtime, det er det vel verdt!! Så får du ta ei ekstra treningsrunde og telle videre på kaloriene seinere på dagen...

Vi tok en snartur oppom hytta for å sjekke hvordan det så til der, så kjørte vi om Drammen tilbake til Oslo.
Vel tilbake gikk turen til en Pub for en kaffe og prat med Finn Arild, alltid like kjekt å treffes!!
Jeg bestemte meg for at denne kvelden skulle vi kose oss, så jeg kjøpte med meg noen for meg nye flasker med noe muserede godt i, tilbake til rommet og en dusj før vi skulle ut.
Det ble "selvsagt" Fridays denne middagen ble inntatt, dette er Tom`s favoritt plass, i og med det ikke er ofte vi er på tur i lag, kunne jeg ikke nekte...og selvsagt fikk vi god mat!!
Om noen tror jeg både fikk sett ferdig "gullrekka" på TVNorge eller drukket noe, må de tro om igjen. Jeg sovna omtrent med en gang jeg var tilbake...


Dette er vel det nermeste jeg kommer en "erotisk film" - rumpen til en statue i Vigelandsparken.... :-))

Så var det deilig frokost og pakking...Vi låste inn bagasjen på hotellet og skulle nå innta Oslo i den mening å være kulturelle!!
Det begynte med taxi fra hotellet til Vigelandsparken...Her var vi kulturelle, turister og ikke minst kjærester :-)) I og med jeg hadde en del god drikke, kunne ikke dette gå til spille, så det ble slått over på en vannplaske!! for så kunne jeg "nyte" det på en litt sær måte...(Tom ble litt flau når jeg igjen skulle helle over og jeg ba han om å stå foran meg slik at ingen så det...)

Denne karen var ikke sinna denne dagen.......men, det er en annen som alltid er like sint ;-)
Joda, det e Sinnataggen...


Etter en gåtur fra Vigelandsparken i en bue og ned til Skøyen, tok vi taxien der fra og til Operaen.


En tur til Karl Johan for lunsj og is og relaxing på Aker Brygge :-))

Så var vi innom Verkstedet og slo av en prat med Finn Schjøll, han var jo festlig som alltid...Men, det at jeg trengte å gå rundt i Oslo, for å få inspirasjon skjønte han ikke, det skulle være nok å ta med seg "han derre" (pekte på Tom) hjem. Det var det mest inspirerende siden andre verdenskrig :-))) Jaja, og Tom fikk ikke helt med seg hva han sa....hehehe... Mannen er jo full i "tull"/gullkorn og vet hvordan han lager stemning. Det må sies at den vakre kistedekorasjonen i Wenche Foss begravelse var det Finn som laget...
Han sendte oss også videre for å se en annen butikk, så vi ble enda bedre kjent med hvor ting ligger ;-)

Vi har hatt en lang og fin dag, så det blei mye kaffe- og øldrikking på slutten, vi var sliten og ikke minst ante vi ikke hvor vi skulle gå...Ryggen holdt overraskende "bra", litt problem her og der og ikke minst så jeg ut som ei 90 år gammel dame når jeg skulle røyse meg å begynne å gå. Men, det var vel verdt turen og ikke minst det å få tid til hverandre, det skulle man gjort oftere. Som jeg sa til Tom, det er vel 17 år siden vi traff hverandre, da var det greitt å være "kjærester" igjen ;-)

Barna har kost seg hjemme med Besta og på spørsmål om vi skulle gjøre det igjen, ble det et klart JA!! Så da håper jeg at vi kan spørre min kjære mor igjen (kanskje også tante Eirin kan hjelpe, om hun får litt bedre tid på seg). Da kan vi planlegge en koselig tur igjen…

Det skjer ikke ofte at det blir tatt bilde av meg, og nå la jeg de til og med ut på nett!! Ja, ja, dere får bære over med det, eller la være å se på de ;-)


Gleder meg allerede til neste gang!!
Ha en fin fin kveld og nyt den ♥♥♥
"Suss" & Klem -Anja-

2 kommentarer:

  1. Jammen på tide at du/dere fikk kosa dokke skikkelig.Og de sjeldne bildene som blir tatt av deg er alltid like fine så ingen grunn til å klage der :-)
    Klem fra Janita

    SvarSlett
  2. Takk for det og tusen takk for koselig hilsen, det frister til gjentagelse, såvi håper at min kjære mamma og kanskje Eirin stiller opp om ikke lenge ;-))
    Nåååå takk for det, selv om den "forblåste" damen ikke er helt enig...liker meg best bak kamera ;-)
    Klem -Anja-

    SvarSlett

Kullet er godkjent...

...kom tikkande inn på e-post ikkje lenge etter vi var komen heim etter tur til veterinæren. Etter helsetest, vaksinasjon og ID-merking vart...