onsdag 8. juni 2016

Saksa 1073 moh!!

Her kjem maaaange bilde og litt info frå turen eg, mamma og Sky hadde i går...det føles ofte som eit maleri frå eit eventyr ♥♥♥

Saksa ein Sunnmørsalpeskatt i Hjørundfjorden som lett kan lure deg til å tru at dette er ein enkel tur...
Å eg har nok vore litt lurt av både bilete og trappesnakket opp til Saksa, og er glad eg valde å sjekke turen ut før eg tok den med familien min og familien til ei forvert. Vi har snaka om å ta turen, men no skal vi kanskje legge nye plana!?...

Det blir sagt og flira så mykje på disse turane våre...ikkje minst reaksjonane mine når noko kjem litt brått og uventa på meg, og godt når mamsen får litt å flire av :))

Turen frå Urke går ganske så bratt og rask opp...vi slo av ein prat med sherpane som arbeidde i nyråsa ganske langt nedi, så tok vi ein liten kvil på Bentebu. Etter det gjekk det oppover mot toppen med eit par drikkepause i varmen.
Trappa som sherpane lagde i fjor kom i ura og jaggu skulla vi fått til fleire slike prosjekt i fjellheimen!! Det å sleppe å gå på bikkete stein i ura mot toppen var fantastisk!! Men, i partia utan ur var der ikkje trapp, litt klyving og ikkje like enkelt å plassere beina...Her snakka vi om korleis vi skulle gå ned "jaja blir det for gale så aka eg med på ræva!" sei mamsen og eg flira "jaja kanskje vi klare å slå av ho litt, men gul og blå blirho nok, ja mest kufiolilla!"... Ja og ned igjen var det ein del nesten fall og eit skikkelig fall..midre rumpe fikk eg nok ikkje, men gul og blå det kan eg trygt sei ho blei :)))


Etter den første stigninga og Bentebu er det ikkje så krevande der det både går lett oppover og innover ein dal...men så starta stigninga igjen.
 Vi "starta" dagen med ein fergetur...først ferga som går rett over fjorden rett ved oss, så 15 - 20 min kjøring til Standal der vi fikk ein lengre fergetur!! Standal - Trandal, Trandal - Sæbø, Sæbø - Lekneset. Å der var ein deligasjon som skulle til kraftverket på Trandal og dermed fikk vi ei "oppvisning" ein ikkje ser så alt for ofte :)
Alle forstår sikkert at vi er bosatt på rett side av Storfjorden!?
I enden av Hjørundfjorden ser de Sunde med det beskjedne fjellet bak også har de sikkert sett kva utsikt vi har frå motsatt side...
Her ser de Saksa til venstre...Om de ser så har de Lekneset i midten og til høgre i bildet og inn der går Nordangsfjorden...
På veg opp første strekka og det er ikkje akkurat lett det heller...og oppi der møtte vi Sherpane som hadde matpause...
 På Bentebu var det greit med ein liten kvil, matbit og sjølvfi... ;)
 Her går vi innover dalen i lett terreng...
Nåkken ville ha ein slurk vatn frå flaska og andre satt pris på SPABEHANDLING...
 Måtte ta nåkken bilde før toppe i tilfelle null sikt ;)
 Greit med ein snøflekk slik at vi fikk vekk litt gjørme...Ja, snøven var kvit då ho starta ;)
 Her er eit bratt parti før ura med litt lett klyving for dei som ikkje har to meter lange bein...Luftig så greit å kunne halde seg i ei grein. Eg skulle "snurre" opp Sky her som hadde gått på feil side av meg...i det eg tek ein piruett rundt å holdt eg på å daude for då såg eg plutselig ned! Det kom sjølvsagt ei setning som gjor at mamsen holdt på å le seg ihjel med eit sukk til slutt: "ej vil ikkje sjå ned her!"...
 The stairway to heaven...
 Treng vel ikkje så mykje tekst...
 Her i svingen kom kanten brått på...eg holdt på å svime av og holdt meg fast i fjellet...mamma, jau ho flira!! :)
Stakkars det paret på toppen og eg berre ropa at eg er litt høgderedd - fikk tilbake at då hadde eg ikkje akkurat vald rett topp, men at eg muligens var kurrert...NOPE, blir visst aldri heilt det eg ;)
 Å Slogen hadde skye rundt seg heile dagen (bortsett frå under fergeturen)...Var tre kara frå Sula som skulle opp dit og dei hadde min fulle sympati frå at dei ikkje såg nåkken ting.
Først stabbe seg gjennom dei siste hundre høgdemetrane i snø og null sikt...men, håpe det var eit lite hull ein plass ;)
 Fjols til fjells atter ein gang... ;)
Siste høgdemetrane var det greit å glede seg til ei kald ei...
 Sky på toppen med toreveret buldrande rett bak...så då var vi kjapp med å gå litt ned for å spise litt der ;)

 Ned er 10 gange verre enn opp...
 Her satt vi oss ned for å spise litt...
 Utover Hjørundfjorden...
 Nordangsfjorden...
Lekneset i midten og skimta Sæbø til høgre...
 Sky og ikkje minst il og med fleire bilde av meg!!..
 Sky i trappene som dei dyktige sherpane lagde i fjor...Sæbø på andre sida av fjorden...
 Så var det tid for å deise skikkelig på rompa...Sky som gjekk bak overfall med for å sjå om det gjekk bra! Mamma kom bak og glei på omtrent samme plass...
 På Bentebu igjen for ein kaffi og lufting av tæser...Den superspreke Sky var utslitt.
 Steik så dyktige dei er!!...Komt seg langt frå vi gikk der først. SPå veg opp snakka vi litt med dei då dei hadde pause. Hadde beskyttelse for ryggen så det gjekk veldig fint.
 Stein som er fløge eit stykke oppi...
 Dei to lamma ivegen var litt usikker på korleis dei skulle kome seg forbi Sky, så då var det under gjerdet og strake vegen tilbake til flokken...Sky står berre å ser på ;)
 Så bar det heimover via Nordangsdalen, Hellesylt, Stranda og heim, måtte stoppe og ta eit bilde av flotte Hotel Union Øye under majestetiske Slogen...
Kom heim og såg Hjørundfjorden slik!!...maks heldig med turen denne dagen ;) 

Ein fin og krevande tur for vande fjellfolk!!
Grunnlag er ekstremt viktig før ein legg ut på slike tura!!...Eg har den siste mnd registret det (men så har eg veffal x antal det same sidan i haut med fleire turafor veka til Leirvågfjellet etc.).
No gleda eg meg berre til nye eventyr...
Klem -Anja-

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Kullet er godkjent...

...kom tikkande inn på e-post ikkje lenge etter vi var komen heim etter tur til veterinæren. Etter helsetest, vaksinasjon og ID-merking vart...